Jakie zalety i wady mają poliuretanowe tuleje
Jednym z podstawowych podzespołów we wszystkich samochodach jest zawieszenie, to ono właśnie jest odpowiedzialne za bezpieczeństwo i komfort w czasie jazdy. Zawieszenie jest złożone z różnych elementów, w tym także z tulei stalowo-gumowych, których zadaniem jest tłumienie powstałych drgań. Ta gumowo-stalowa konstrukcja najczęściej jest używana, i przy zwykłej jeździe w zupełności się sprawdza. Lecz jeśli ktoś planuje wycisnąć nieco więcej ze swojego samochodu, to zastanowić się może nad wymianą tych części. Coraz popularniejsze stają się obecnie tuleje zawieszeń wykonane z wytrzymałego i mocnego tworzywa sztucznego. Na początku może się wydawać to małym nieporozumieniem, bo przy sportowej czy terenowej jeździe przeciążenia są przecież ogromne. Ale akurat poliuretan doskonale się w takiej roli sprawdza, ponieważ jest bardzo wytrzymały i odporny na drgania przy jeździe. W praktyce jest dużo wytrzymalszy od gumy, która w ekstremalnych warunkach czasami pęka, co będzie miało duży wpływ na jazdę. Wyścigowi kierowcy cenią sobie tego typu tuleje także za dużo więcej stabilności przy prowadzeniu, co w ostatecznym podsumowaniu może się przełożyć na osiągnięcie sukcesu. Lecz żeby takie części mogły spełniać swoje zadanie, to muszą być bardzo dokładnie dopasowane, bez żadnych luzów między elementami. Z tego też powodu niezwykle istotne będzie, aby producent tulei poliuretanowych zrobił je precyzyjnie i dokładnie. To oczywiście mieć będzie przełożenie na poziom cen, ponieważ za tego typu tuleje zapłacić trzeba sporo więcej niż za gumowe.

+Tekst Sponsorowany+

Comments are closed.